B2B İŞ YAZILIMLARI

About

İşletmelerin ihtiyaçlarına özel geliştirilen ve diğer bilgi sistemleriyle de entegre çalışabilen B2B sistemleri, zaman ve mekan bağımsız olarak internet üzerinden sipariş sisteminde işlem yapabilme ve rapor alabilme imkanı sağlayarak, bayilerin kendine ait portal ortamında bu bilgileri görebilmelerine imkan sağlar.

İşletmelerin kullanmış olduğu ticari yazılıma entegre olacak ve tüm mobil cihazlarla uyumlu çalışacak şekilde tasarlanmaktadır.

Sistem işletmenin bayi, şube ve plasiyer ağında etkin olarak kullanılmaktadır.

Sistemde kullanılan olan modüller ;

Sipariş Modülü : Plasiyer, bayi ya da şube kullanıcısı sisteme giriş yaptığında , işletmenin belirlemiş olduğu sipariş süresine göre sipariş oluşturabilecektir. Siparişi gün boyu açık olabilir ve yine işletmenin belirlemiş olduğu saate kadar bu siparişi onaylaması gerekmektedir. Kullanıcılar sipariş verirken ürünlerin fiyatlarını kendi alım koşullarına ve kampanya koşullarına göre görebilecektir. Sistemde ayrıca kullanıcıya tanımlanmış bir Sipariş Risk Limiti var ise sistem bu limitin üstündeki siparişlere uyarı verir ve siparişi iptal eder.

Siparişler , işletmeye hem mail olarak iletilir hem de işletme için hazırlanacak olan Admin Panelinde görüntülenir. Admin Panelde siparişlerle ilgili rapor alındığında bu rapor istenilen bir excel dosyası formatında dışarıya aktarılabilir. Oluşan excel dosyası , kullanılan ticari yazılıma Sipariş Fişi olarak aktarılabilir. İşletmenin talebine göre bu siparişler otomatik olarak ticari yazılımda bir Sipariş Fişi oluşturabilir.

Kullanıcılar, verdikleri siparişlerle ilgili gerekli raporları alabilir. Hem günlük hem de istenilen tarih aralığında rapor alınabilir.

Cari Ekstre Modülü : Siparişten bağımsız olarak, tamamen kullanılan ticari yazılıma entegre olarak hazırlanır. Plasiyer, bayi veya şube kullanıcısı, işletme ile ilgili yürütmüş olduğu tüm ticari faaliyetleri ekstre ekranında görebilir. Bir önceki yıldan gelen devir ile birlikte istenilen tarih aralığındaki ekstreyi alabilir. Dilerse ekstreyi detaylı da görebilir. Örneğin Cari ekstrede Satış Fişi yani Fatura bilgisi olarak Fatura Tarihi ve Tutarı görünecek, dilerse kullanıcı bu faturanın detayına gidip hangi ürünleri ne kadardan aldığını da görebilecektir. Bu Cari ekstre direk yazdırılabilir ya da excel dosyası olarak dışarıya aktarılabilir.

İşletme ile bayi, şube ya da plasiyerlerle ilgili mutabakat olayı otomatik olarak çözülmüş olur. Cari ekstre mail, faks ya da posta ile iletme trafiği ortadan kalkar.

Bilgilendirme Listeleri Modülü : Bu modülde plasiyer, bayi veya şube kullanıcısı işletme ile yapmış olduğu fiyat anlaşmalarını ve koşullarını buradan takip edebilir. Hangi ürün hangi iskontolarla alınıyor, anlaşmalar hangi tarihte başlıyor hangi tarihte bitiyor tüm bu bilgilere buradan erişebilir. Bu bilgiler , işletmenin ticari yazılımına entegre şekilde çalışır, oradaki bilgileri B2B ekranında raporlar.

Bu bilgilendirme modülünde ayrıca ürünlerin barkodlarını görebilecekleri ayrı bir liste de oluşturulur.

Hedef Değerlendirme Modülü : Bu modül , plasiyer, bayi veya şubelerin satış performanslarını değerlendirmek üzere hazırlanır. İşletmeler Admin Panelinden bu kullanıcılara ister Satış Cirosu, ister ürün tonajı bazında , ister tek bir ürün isterse bazı ürün grupları bazında hedefler belirlenir. Örneğin A grubu ürünler için Mayıs ayı satış ciro hedefi X plasiyer için 50.000 TL, Y bayisi için 35.000 TL belirlenebilir. X plasiyer B2B sistemine giriş yaptığında kendisi için tanımlanmış olan Mayıs ayı hedefini görür. Ticari yazılım ile entegre olarak çalışır ve o ay içerisindeki A grubu ürünlerin satış bilgilerini değerlendirerek X plasiyerine bir grafik hazırlar. Plasiyer bu grafik ile hedefinin neresinde olduğu bilgisini görür ve kendini ona göre planlayabilir. Satış bilgileri ticari yazılımdan gelen bilgiler, hedef kriterleri ise B2B sisteminde oluşturulan bilgilerdir. Bu iki ayrı bilgi karşılaştırılarak hesaplamalar yapılır ve grafik hazırlanır. Sistemimizin en önemli modülü budur. Ayrıca kullanıcı B2B sistemine giriş yaptığı zaman ilk karşısına gelecek olan ekranda , aktif olan hedeflerle ilgili bir grafik gelecek. Grafiğe tıklayınca detayında da o hedefe ilişkin tüm satış hareketlerini görebilecek.

Raporlar Modülü : Bu modül belli başlı 5 ana rapor içerir ancak işletmenin talebine göre farklılıklar gösterebilir.

Risk Raporu, plasiyer bayi veya şube kullanıcısının işletme ile ilgili finansal hareketlerini içerir. Senet, çek ya da açık hesap bakiyesini değerlendirir. Ayrıca bu kullanıcı için tanımlanmış olan Risk Limiti var ise bunu da değerlendirip bir rapor oluşturur. Kullanıcı , bu işletmeye ne kadarlık çek veya senet vermiş, ödemesi yaklaşan bir çek veya senedi var mı? görebilir. Ayrıca kullanıcı B2B sistemine giriş yaptığı zaman ilk karşısına gelecek olan ekranda , işletmeye ödemesi gereken tarihi yaklaşan çeklerini ya da senetlerini ve Risk Limitini görebilecek. Tıkladığında ise detaylı olarak tüm çek ve senet listesini görebilecek.

Ciro Raporu, plasiyer bayi ya da şube kullanıcısının işletme ile ilgili bir yıl içindeki aylık brüt satış, iade ve net satışlarını içeren bir tablo oluşturur. Kullanıcı, Ocak, Şubat , Mart ... tüm ayların satış ve iadelerini tek ekranda görmüş olur ve kendisini ona göre değerlendirebilir. Bu bilgilerde ticari yazılım ile entegre olacak şekilde alınır ve raporlanır.

Stok Ciro Raporu, plasiyer bayi ya da şube kullanıcısının işletme ile ilgili bir günlük brüt satış, iade ve net satışlarını içeren bir tablo oluşturur. Ürün bazlı detay raporu alınır. İstenilen tarih aralığında ürün bazlı tüm satış, iade ve net satış rakamları ekranda görünür. Bu bilgilerde ticari yazılım ile entegre olacak şekilde alınır ve raporlanır.

En Çok Alınan Ürünler Raporu, plasiyer bayi ya da şube kullanıcısının işletmeden aldığı ürünleri ürün gruplarına göre değerlendirir. Örneğin A grubundaki ürünlerden en çok alınan 5 ürün, B grubundaki ürünlerden en çok alınan 5 ürün gibi tüm ürün gruplarını tek ekranda görebilir. Bu raporu isterse ciro isterse adet (ürün birimi) bazlı farklı olarak alabilir. Bu bilgilerde ticari yazılım ile entegre olacak şekilde alınır ve raporlanır. Bu raporun plasiyer bayi ya da şube kullanıcısına çok değerli bilgiler vermiş olur. Kullanıcı en çok hangi ürünleri aldığını görür ve ona göre bir satış ya da satın alma politikası belirleyebilir ya da farklı ürünlere de eğilmesi gerektiğinin farkına varabilir.

Alınmayan Ürünler Raporu, bu raporda plasiyer bayi ya da şubenin işletme ile çalışmadığı tüm ürünlerin listesini verir.